Adana havaalanı elden gidiyor!

bir kaç yıldır dilden dile dolaşıyor, yavaş yavaş alıştırdılar... İlk olarak Mersin'e daha sonrasında da da çukurova bölgesinin tamamına hitap etmesi için Adana ve Mersin'in ortasında bulunan Tarsus'a yeni bir hava alanı projesi için masaya oturuldu bile.. Dün Tarsusta yapılan toplantıda havaalanının yeri tartışıladursun, Adana milletvekillerimiz hala sükunet içerisinde. Çok komik sebeplerden dolayı hava alanını Adana'dan Tarsus'a taşımayı planlıyorlar.. Adana'lı vekiller (tabi Adana'lı varsa aralarında... sadece Adana milletvekilleri..) Adana büyükşehir belediye başkanı Aytaç Durak daha neyi bekliyorsunuz? bu şehir yıllardır yerinde sayıyor, diğer şehirler gelişti alıp başını gitti, Adana her geçen gün geriliyor, en azındna elimizdekilere sahip çıkın! masaya yumruğunuzu vurmanın zamanı gelmedi mi? sesinizi ne zaman yükselteceksiniz?? yaptıklarınızı bu şehir unutmayacak!

Mersin de liman var. Adana da da havaalanı olsun. bu denge bozulmasın. her ne pahasına olursa olsun. havaalanı'nı el de tutmalıyız. aksi hal de bir süre sonra Adana: tamamen önemini kaybeder işsizlik hat safasına çıkar ve insanlar: iş bulamaz sonuç olarak yoğun olarak başka memleketlere göçler olur.

attilaZiyaretçi (not verified)
12 February, 15:41

bu köylüler ne yapacak peki tarla yok takım yok soruyorum bu duyarsız devlet olacaklara.

ibrahim (not verified)
1 December, 20:37

evet adana yaklaşık 20 sene önce türkiyenin en büyük 4 kentten biriydi ama şimdi sanayi olarak 14. sıradayız acaba bu gerilemenin sebebi ne? şehir planlanması çok yanlış. Şehir içi ulaşım olan metro yaklaşık 10 sene önce yapılmaya başlanmış ne yazık ki her seçimde bitti diye sefere başlanıp insanları kandırdıktan sonra seçim sonrası yine kapatılması sizce mantıklı mı? 10 sene önce izmir bursa ve ankarada metro inşatı başlamış ve yaklaşık 5 sene sonra bu üç kentte metro ulaşıma açılmış ama adanada yaklaşık 10 senedir hala metro inşaattı sürüyor? şimdide havaalanını taşıyacaklarmış adana havalimanını adanalılar kadar mersinlilerde kullanıyor ama bu yatırımı 20 km içinde yapmak mantıksızlık bu kadar parayı havalımanını 20 km taşımak yerine daha uygun bütçeyle havalimanını genişletseler daha iyi olmazmı?

halil (not verified)
14 November, 17:30

Terminal binalarında iyileştirme yapılması gerekir.. Geçenlerde Aytaç emmi, bi açıklamasında havaalanının aşağısındaki mahalleleri iptal edip havaalanını genişletmek istediğini söylemişti. Ne kadar doğru ne kadar gerçekçi bilinmez ama eğer böyle bi şey yapıp havaalanını Adana'da tutarsa yapmadığı her şey için Adanalının gönlünü alır diye düşünüyorum.. Artık şehre yeni bi şeyler kazandırdığı için değil, elden gideni tuttuğu için sevinebiliriz..

Taha
8 November, 03:19

Evet Taha..Bahsettigin kisiyim.
Konu basligindan baslarsak Aytac emmi var iken Adana'da siyasi birliktelik saglanmasi,Adana cikarlari icin hic olmazsa bazi konularda farkli siyasiler olarak birlikte hareket edilebilmesi mumkun degildir.
Iliskilerde cooooook uzun senelerin kirginligi var...Aytac emmi Adana icin cok onemli bir hamle yapmis olsada destek bulamaz...Cunku baskasi bir hamle yaptiginda yolu tikayan hep Aytac emmi olmustur.
Aytac emmi gidince umarim Adana 'da birlikteligi saglayabilecek LIDER kisilige sahip bir belediye baskani cikarmayi basaririz.

Super lige takimimiz ciktiginda havaalani degisiminin yapilamayacagina kesinlikle inananlardanim..Tasinmasi illaki gerekiyorsa Adana'nin soz hakki daha fazla olacaktir.Yerının yenıden belırlenmesınde Adana soz sahıbı olacaktır..Adanaspor'un da super lıge cıkması bu konuda yardımcı etken olur.

Simdi havaalani konusuna gelelim... Havaalani kesinlikle Adana nufusuna oranti yapildiginda ,uluslar arasi ucuslara acilmis bir havaalani olmasina ragmen hicte ic acici goruntu vermemektedir.

Yillar boyu cok sehirler gezdim..Nufusu bizimle ayni olan,bizden fazla olan yada az olan sehirlerin havaalanlarini gordum..Itiraf etmeliyimki benden en kotu notu alan Adana Sakirpasa havaalani olmustur...

Adana Sakirpasa havaalanindan daha kotu durumda diyebilecegim tek havaalani Erzurum'dadir.

Cok cesitli sebeplerle Adana'yi kiyaslamamiz gereken sehir Porto'dur...Nufusu,gelir oranı vsr vsr...Gidilip Porto havaalani incelensin,fark gorulsun.

Adana ziyaretlerimde genellikle arac kiralarim.Ve Istanbul baglantili ucmama ragmen pasaport kontrolu icin dis hatlar terminalinden cikis yapmam gerekir.
Dis hatlar terminalinde araç kiralama firmalarının ofisi yok.Ic hatlar terminaline gecmek gerek..Valizler alınacak ic hatlara disarıdan yeniden girilecek..Bunu yamak icin valizleri yeniden xray cihazindan gecirmek gerekecek vsr ,vsr..

kebabman
1 November, 08:19

Öncelikle bi soru sormak isterim.. Kebabman, Şefik abi sen misin? Hem kebabman hem Demirspor aşığı :D Demirspor hamlesi etkili olabilir ama bunun için en az 5 seneye ihtiyacımız var :S Futbol yoluyla etkili olabileceksek şimdilik Adanasporla idare edebiliriz..Çıksınlar süper lige..Daha sonra da Mavi Şimşek sesleri inletsin havaalanını süper lig deplasmanlarına giderken :))

Taha
31 October, 22:02

Adana havaalanini elde tutmanin ve gelistirmenin en kisa yolu Adana Demirspor'u super lige cikarmaktir.
Havaalanini gercekten tutmak istiyorlarsa en kisa yol budur,siyasi rakiplerin bu oyununa gelinmek istenmiyorsa yapilmasi gereken budur.
Adana Demirsor'u super lige cikarsinlar havaalaninin yerinin degistirilmesi dusuncesi,plani ve projesi rafa kalkar,bir daha da biz istemedikten sonra indiren olmaz.

kebabman
31 October, 08:12